Sprawozdanie i galeria z wycieczki do Ojcowskiego Parku Narodowego

Opublikowano: środa, 07, październik 2015

Nowy rok szkolny rozpoczęliśmy nie tylko uroczystym apelem, lecz także bardzo udaną wycieczką edukacyjną do Ojcowskiego Parku Narodowego. Czwartek 24.09.2015r. wykorzystaliśmy do granic możliwości dzięki pięknej wrześniowej pogodzie i doskonałym humorom, które nam dopisywały.

Rano wsiedliśmy do autokaru i wyjechaliśmy na południowy - wschód, w piękne i malownicze rejony Ojcowa. Tam czekał już na nas przewodnik, z którym wyruszyliśmy zwiedzać Dolinę Prądnika. Przespacerowaliśmy się szlakiem przez park zamkowy, wdrapaliśmy się na Chełmową Górę prosto do największej jaskini w Ojcowskim Parku Narodowym - Groty Łokietka. Podziwialiśmy piękne i oryginalne nacieki skalne, poznając przy okazji ciekawostki przyrodniczo - historyczne. Zwiedziliśmy Salę Rycerską, tzw. Kuchnię i Sypialnię, w których według legendy przez 6 tygodni przebywał Władysław Łokietek, który schronił się w niej po ucieczce z Krakowa przed wojskami czeskiego króla Wacława II.

Następnie udaliśmy się z powrotem na szlak, prowadzący do Bramy Krakowskiej. Rozlegał się z niej widok na następny cel naszej wycieczki - Jaskinię Ciemną. Po krótkiej, ale intensywnej wspinaczce mogliśmy już podziwiać Dolinę Prądnika. Jaskinia Ciemna jest podobno największą jaskinią na terenie Wyżyny Krakowsko - Częstochowskiej i zwiedzać ją można w określonym terminie i wyłącznie z przewodnikiem. Szczególnie zainteresowali nas jej mieszkańcy - nietoperze, ćmy oraz pająki z gatunku sieciarz jaskiniowy.

Wycieczka zakończyła się pod zamkiem w Pieskowej Skale. Nie udało nam się go zwiedzić, ponieważ jest w trakcie remontu. Udaliśmy się za to pod Maczugę Herkulesa, robiąc ostatnie już tego dnia pamiątkowe zdjęcia.

Do domu wróciliśmy wyczerpani, ale za to w doskonałych humorach i ze wspaniałymi wspomnieniami. Kolejny raz przekonaliśmy się jak piękny i różnorodny jest nasz kraj! Zapraszamy do galerii naszych zdjęć.